Vi är två legitimerade naprapater som samarbetar på Rygg & Idrottskliniken här i Lund, Fredrik Jensen och Johannes Kulle. För tidbokning kontakta oss direkt, se underst för information.

Vad vi kan hjälpa dig med!

Hur lång tid tar ett besök

Ett besök tar i normala fall 20-25 minuter. (Mellan besöken har vi avsatt tid för att skriva journal och andra administrativa uppgifter.)

Vad gör en naprapat

En naprapat behandlar kroppens muskler och leder för att hjälpa dig med ditt smärtproblem. Vilken teknik som används är beroende på smärtproblem samt individuellt för patienten. Vi använder oss bla av manipulationsbehandling, vilket innebär att dålig rörelse i en led behandlas med en snabb separation. Detta leder ofta till ett "knäpp" i leden vilket många kallar för "kotknackeri". Muskler behandlas ofta med olika tryck och töjningar med målet att få dem att slappna av. Fredrik Jensen arbetar också med den mycket effektiva tekniken Dry Needling kallas också djup intramuskulär stimulering. Musklernas smärta inaktiveras med hjälp av en akupunkturnål. Ofta beror smärtproblem på hur kroppen används. Därför rekommenderar vi patienten att göra olika nyckelövningar, dessa handlar om hur du rör din kropp, för att bli kvitt ditt problem. Sedan år 1994 kan naprapater bli legitimerade av socialstyrelsen vilket innebär att legitimerade naprapater jobbar under hälso- och sjukvårdslagen, precis som läkare och sjukgymnaster.

Priser

Ett besök kostar 650 kr (från 20160101).

Kontakta oss direkt

Fredrik Jensen